Monday, March 31, 2008

~~PENGLIBATAN DALAM POLITIK~~


~~PENGLIBATAN DALAM POLITIK~~


Dalam Bidang Politik pula, YB AR Hj Ismail, telah mula bergiat dalam UMNO Cawangan Kampung Permatang, Kuala Sungai Baru, Melaka pada tahun 1996. Jawatan pertama yang disandang oleh beliau ialah sebagai Timbalan Ketua Cawangan Kampung Permatang pada tahun1996. Seterusnya pada tahun 1999 beliau telah dilantik menjadi Ketua Cawangan Kampung Permatang dan sehingga kini beliau masih menjadi Ketua Cawangan Kampung Permatang.

Seterusnya Beliau telah dilantik menjadi Ahli JawatanKuasa Bahagian Masjid Tanah pada tahun 2004 sehingga kini. Seterusnya Beliau juga memegang jawatan sebagai Timbalan Pengerusi di Biro Latihan UMNO Bahagian Masjid Tanah daripada tahun 2004 sehingga kini.

Selain bergiat aktif dalam politik, YB Ar. Hj Ismail B. Hj Othman ini juga aktif dalam bidang pendidikan. Dimana beliau telah di lantik menjadi Pengerusi bagi Persatuan Ibu Bapa & Guru (PIBG) di Sekolah Menengah Rahmat, Kuala Sungai Baru, Melaka dan Pengerusi Bagi Persatuan PIBG bagi Sekolah Kebangsaan Kampung Tengah, Kuala Sungai Baru, Melaka. Selain itu, Beliau juga menjadi bapa angkat kepada Sekolah Kebangsaan Sungai Tuang, Kuala Sungai Baru, Serta Sekolah Kebangsaan Othman Syawal, Kuala Sungai Baru.